Paul Schmidt war heute (17.04.2024) zu Gast in der Zeit Im Bild um 13:00 Uhr in ORF2, zum Thema Beteiligung an der EU-Wahl am 9. Juni. Dazu hat das Europäische Parlament eine Eurobarometer-Umfrage veröffentlicht, die heuer ein deutlich höheres Interesse an der EU-Wahlbeteiligung zeigt, als noch bei den letzten Wahlen.
Im Studio von Ö1 sprach heute (17.04.2024) Paul Schmidt im Mittagsjournal zur erwartbaren Wahlbeteiligung der EU-Wahl am 9. Juni. Laut einer Eurobarometerumfrage, wie auch unserer aktuelle ÖGfE-Umfrage, stehen die Chancen auf eine hohe Wahlbeteiligung gut.
Over the last 18 months, the "Raising Awareness on Disinformation: Achieving Resilience (RADAR)" project has been harnessing citizens’ thoughts on disinformation, providing expert insights into protection against disinformation, and fomenting interaction and consultation between both. We especially wanted to focus on building up citizens' agency through training and empowerment, with a focus on encouraging young Europeans to contribute and boost their engagement with and understanding of critical thinking and media literacy. In the lead-up to the 2024 European elections, nothing can be more important that countering the noxious effects of disinformation.
Paul Schmidt war heute (17.04.2024) zu Gast in der Zeit Im Bild um 13:00 Uhr in ORF2, zum Thema Beteiligung an der EU-Wahl am 9. Juni. Dazu hat das Europäische Parlament eine Eurobarometer-Umfrage veröffentlicht, die heuer ein deutlich höheres Interesse an der EU-Wahlbeteiligung zeigt, als noch bei den letzten Wahlen.
Im Studio von Ö1 sprach heute (17.04.2024) Paul Schmidt im Mittagsjournal zur erwartbaren Wahlbeteiligung der EU-Wahl am 9. Juni. Laut einer Eurobarometerumfrage, wie auch unserer aktuelle ÖGfE-Umfrage, stehen die Chancen auf eine hohe Wahlbeteiligung gut.
Over the last 18 months, the "Raising Awareness on Disinformation: Achieving Resilience (RADAR)" project has been harnessing citizens’ thoughts on disinformation, providing expert insights into protection against disinformation, and fomenting interaction and consultation between both. We especially wanted to focus on building up citizens' agency through training and empowerment, with a focus on encouraging young Europeans to contribute and boost their engagement with and understanding of critical thinking and media literacy. In the lead-up to the 2024 European elections, nothing can be more important that countering the noxious effects of disinformation.